Powrót wydarzeń na żywo Pokémon GO Fest dał 150 tys. graczy szansę na spotkanie i dobrą zabawę w gronie innych fanów gry. Dla Berlina, Seattle i Sapporo był to natomiast znaczny zastrzyk pieniędzy. Niemal połowa uczestników wyraziła chęć ponownego odwiedzenia miast, w których odbyły się festiwale.
Pokémon GO Fest skupia uwagę na miastach-gospodarzach, a dziesiątki tysięcy graczy podróżuje po świecie i kraju, aby połączyć się z innymi i wspólnie budować społeczności Pokémon GO. Trenerzy, którzy biorą udział w wydarzeniach, mają szansę złapać wybrane Pokémony i ukończyć specjalne badania, a wszystko to podczas zwiedzania miasta i jego okolic.
W 2022 r. odbyły się trzy wydarzenia z serii Pokémon GO Fest. Wzięło w nich udział ponad 150 tys. uczestników, z czego średnio 80% z nich przyjechała z innego miasta niż to, w którym odbył się festiwal. Goście dostarczyli łącznie 309 mln dolarów do gospodarek Berlina, Seattle i Sapporo. 45% uczestników zadeklarowało również chęć powrotu do miasta gospodarza w ciągu 12 miesięcy.
W Berlinie ponad 40 tys. Trenerów wydało 49,2 mln dolarów, co przyniosło 24,3 mln dolarów przyrostu wpływów podatkowych. Trenerzy przeszli średnio 7,6 km i złapali łącznie 14 milionów Pokémonów. Spośród tych Trenerów 88% przyjechało spoza miasta, a 43% z zagranicy. Odwiedzający wydali średnio 521 dolarów, z czego najwięcej skorzystały restauracje, bary i sklepy.
W Seattle ponad 58 000 Trenerów wydało 114,7 mln dolarów, co przyniosło 40 mln dolarów dodatkowych wpływów podatkowych. Trenerzy przeszli średnio 11 km i złapali łącznie 17 milionów Pokémonów. Spośród tych Trenerów 83% przyjechało spoza miasta, a 14% z zagranicy. Odwiedzający wydali średnio 816 dolarów, z czego najbardziej skorzystały restauracje, rozrywka i sklepy. Relację z wydarzenia można obejrzeć tutaj.
W Sapporo ponad 55 000 trenerów wydało 65,5 mln dolarów, co przyniosło 15,3 mln dolarów wpływów z podatków. Trenerzy przeszli średnio 12 km i złapali łącznie 17 milionów Pokémonów. Spośród tych trenerów 84% przyjechało spoza miasta. Odwiedzający wydali średnio 615 dolarów, przy czym najwięcej skorzystali na zakupach i rozrywce.
- Dla mnie GO Fest był idealnym pretekstem do przedłużenia mojego pobytu w Niemczech i spędzenia dodatkowego tygodnia na zwiedzaniu Berlina. W ciągu tego tygodnia poznałam tak wiele berlińskiej kultury, historii, sztuki i jedzenia. Po GO Fest wziąłem pociąg do Monachium, aby kontynuować eksplorację i wędrówki z przyjacielem, którego pierwotnie poznałem w 2018 roku przez Pokémon GO. Nie sądzę, że kiedykolwiek miałbym te doświadczenia, gdyby Pokémon GO nie połączył nas razem - skomentowała Zoë z kanału YouTube ZoëTwoDots.
Link do strony artykułu: https://badaniamarketingowe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/festiwale-pokemon-go-przyniosly-300-mln-dolarow-miastom-gospodarzom